Kennis + Creativiteit = Nieuwe Inzichten

Kris van der Werve

Kris van der Werve

Business Brainstorm

Business Brainstorm

Stappenplan

Stappenplan

Ideakillers: Iedereen moet alles wat oppopt kunnen zeggen

Ideakillers: Iedereen moet alles wat oppopt kunnen zeggen

Brainstormsessie

Brainstormsessie

Hoe werkt een brainstormsessie?
Eerst bedenken we met behulp van verschillende brainstormtechnieken zonder oordeel zoveel mogelijk ideeën (divergeren), daarna gaan we kritisch strepen en selecteren we de best uitvoerbare ideeën (convergeren). Uiteindelijk zetten we de beste ideeën om in een praktisch stappenplan zodat u direct concreet met uw organisatie aan de slag kunt. Doordat het brainstormteam bestaat uit mensen uit uw eigen organisatie is er meteen draagvlak.

Wanneer zet je een brainstormsessie in:
Als u vastloopt op een specifiek probleem, vraagstuk of uitdaging, en de situatie vraagt om buiten de gebaande paden op zoek te gaan naar
kansen en oplossingen.

Om te komen tot oplossingen of nieuwe inzichten zijn 2 dingen nodig: Kennis + creativiteit.
De kennis zit altijd bij de opdrachtgever: hij kent zijn product, zijn klanten, de techniek en de markt.
Door deze kennis te koppelen aan een creatieve denker ontstaat er:

  • Energie
  • Nieuwe inzichten
  • Andere invalshoeken
  • Oplossingen

Tegen welke ondernemers problemen loop jij op?
Wat zou je willen veranderen in je bedrijf?

  • Nieuwe concepten ontwikkelen
  • Product beter in de markt zetten
  • Meer klanten
  • Efficiënter productie proces
  • Meer betrokken werknemers
  • Welke nieuwe producten/diensten/abonnementen kan ik aanbieden?
  • Etcetera